درباره سریال دست سرنوشت

۱۳۹۹/۵/۱۶


سریال دست سرنوشت یا روزی که تقدیرم نوشته شد(Kaderimin Yazıldığı Gün) محصول کشور ترکیه سال 2014 در دو فصل و 50 قسمت 110 دقیقه ای در ژانر رمانتیک و درام است.
از بازیگران این سریال می توان چهره های آشنایی چون اوزجان دنیز(مراد در سریال رز سیاه)، گل اونات(اقبال ایلگاز- مادر چنار در سریال عمر گل لاله)، خدیجه شندیل(دیلا در سریال دیلا خانم) و متین چکمز(پدر فریحا در سریال فریحا) را نام برد.

خلاصه داستان سریال دست سرنوشت
اعضای خانواده یوروخان در انتاکیه شهری در قسمت جنوبی ترکیه دور هم جمع شده اند تا اولین روز برداشت محصول انار را جشن بگیرند و آرزوی سلامتی، سودآوری و ثروت کنند.
اگرچه روزشان با سرزنش شدن "دفنه" عروس خانواده در مورد اینکه چرا بچه ای ندارد خراب می شود. "قهرمان" از همسرش دفاع می کند و این موضوع را روشن می کند که آنها اهمیتی به بچه دار شدن نمی دهند.
اما این اتفاق زندگی خانواده یوروخان را برای همیشه تغییر می دهد.
دفنه می خواهد بچه دار شود و برای رسیدن به خواسته اش حاضر است دست به هر کاری بزند. او با مادر شوهرش "عفت" درباره این موضوع مشورت می کند و آنها تصمیم به استخدام فردی به عنوان رحم جایگزین می گیرند که بچه دفنه و قهرمان را تا زمان تولد در رحم خود نگه دارد و پس از زایمان بچه را به آنها بدهد و آنها را ترک کند.
پس از راضی کردن قهرمان آنها شروع به جست و جو برای یافتن یک جایگزین عالی می کنند و سرنوشت آنها با دختر جوان و زیبایی به نام الیف گره می خورد.

الیف یک دختر جوان و ساده است که در انتاکیه زندگی می کند. او با اجبار پدرش در ازای دریافت پول با یک مرد ازدواج کرده است. مادر الیف هنگام حمایت از دخترش به طور تصادفی شوهرش را می کشد و آنها بعد از این حادثه وحشتناک به استانبول فرار می کند اما مادرش به زندان می افتد. الیف با خواهر کوچکترش در این شهر بزرگ تنها می ماند. او چاره ای جز قبول کردن پیشنهاد نگه داشتن بچه دفنه و قهرمان در رحمش ندارد چون آنها در ازای این کار به او پول و خانه میدهند.
او فکر می کند که بعد از 9 ماه همه چیز تمام می شود او بچه را به دنیا می آورد و به آنها می دهد و یک زندگی جدید با خواهر کوچکتر و مادرش شروع می کند. اما اتفاقات غیر منتظره ای می افتد. از آنجا که دفنه نمی تواند بچه دار شود و "عفت" که می خواهد هر طور شده نوه دار شود با دکتر قرار می گذارد تا از اسپرم قهرمان و تخمک الیف(به جای تخمک دفنه)استفاده کند ولی این موضوع به عنوان یک راز بین عفت و دکتر باقی می ماند. در حالیکه همه فکر می کنند که الیف بچه دفنه و قهرمان را حمل می کند اما در حقیقت او بچه خودش را در شکمش دارد.
دفنه-و-قهرمان-در-سریال-سرنوشت
الیف-و-قهرمان-در-سریال-سرنوشت
کرم-و-قهرمان-در-سریال-سرنوشت
بچه-الیف-و-قهرمان-در-سریال-سرنوشت
دفنه-و-قهرمان-در-سریال-سرنوشت


بازیگران سریال دست سرنوشت
اوزجان دنیز در نقش قهرمان
خدیجه شندیل در نقش الیف
بگوم کوتوک یاشاراغلو در نقش دفنه
گوربِی ایلری در نقش کرم سرتر
متین چکمز در نقش ضیا
گل اونات در نقش عفت
گونجاگول سونار در نقش شکران
هاکان مریچلیلر در نقش یعقوب
کمال کوجاتورک در نقش مسعود
برین آریسوی در نقش مریم
انیل آلتان در نقش سلیم
سردار اوزر در نقش مقصود
گونش حیات در نقش سلطان
الیف تاش در نقش نازلی
عایشه نور اوزکان در نقش جانان یوروکان

..